Monday, October 03, 2005

Med den sirlige håndskriften

Et brev i posten
med sirlig håndskrift
er fra bestemor
hver gang
Ingen andre sender slike brev

Min bestemor varmer meg
med sitt brev
og sine fortellinger
jeg forstår hvordan det er å ha en skjelvende hånd
og nyte solen stå opp

Brevet forteller om gryende høsttegn
om farger som faller til jorden
om barn som hopper i pytten utenfor
og om at hun sitter på frokostbordet
med tekoppen sin

Min bestemors hofte er ikke helt som den skal
den er nok sliten
som resten av kroppen hennes
Derfor går ikke bestemor til posten lengre
hun går bare ned til veien
Der venter hun
på en forbipasserende
som gir henne inntrykk av rederlighet og pålitelighet
Med denne personene sender hun mitt brev
med ønske om å bli lagt i nærmeste brevkasse
Frimerke har hun allerede satt på
De kjøper hun inn i større kvanta
Så har hun
til neste gang

jeg går ned trappen
dagen er trøtt
jeg åpner postkassen
ser brevet og smiler
vet allerede
at det er fra bestemor

med den sirlige håndskriften

4 Comments:

At 7:04 AM, Blogger Randi C. said...

Koselig!!!!

 
At 7:08 AM, Blogger Mac said...

hei snuppa
så meldingen din alt for sent.
har du vært ute? jeg sitter og skriver. og litt blogger da. men bare bank på! klar for tur i morgen? vi bankes :)

 
At 8:39 AM, Anonymous Anonymous said...

du kan få sagt det du, snuppa
ole

 
At 3:44 AM, Blogger Mari said...

Så veldig koselig! Kjenner at jeg savner å være liten jente og få brev i posten fra mormor. Hun hadde også sirlig håndskrift! Fin blog!

 

Post a Comment

<< Home