Thursday, December 15, 2005

For amatører som min kjære...

6 Comments:

At 9:01 AM, Blogger Mari said...

Noen gode ting lærer man av å jobbe i klesbutikk, slipsknuter er en av dem! Greit å få frisket opp teknikken, nå må jeg bare finne meg et slips å øve på....

m

 
At 2:16 PM, Blogger lotten said...

Oi, denne må jeg ta vare på!
Sist jul måtte faren min knytte slipset til sambo..

 
At 4:48 PM, Anonymous Anonymous said...

Denne skal jammen jeg også ta vare på! -Så slipper jeg å få instuksjoner over telefonen når jeg skal hjelpe lillebror... (Mammas kjæreste i andre enden med en skolisse rundt halsen fordi han ikke kunne forklare uten å faktisk knyte knuten, og jeg med slipset til bror rundt halsen med telefonen støttet til øret med skulderen...PHU!)

Det ble knute etter x-antall forsøk, men du kjære tid for et prosjekt! Jeg skal jammen skrive ut illustrasjonen, og gi til brødre til jul! -Innrammet! :-D

 
At 11:27 PM, Blogger Mac said...

da kan jeg for spesielt intresserte opplyse om at på nettsida under finner du at:
Slipskurs for SuperMen er inndelt i 4 leksjonar - alle med farge-illustrasjon og forklarande tekst (nynorsk omsetjing ved Ivar T./slipsmeklar). Leksjon 1. vil forklara ein tidleg variant, Four in hand - seint på 1800-talet, leksjon 2 er Windsor-knuten (1936), vidare den samtidige Half Windsor (1936) og til slutt i leksjon 4. - den ganske så moderne Pratt (1989). I tillegg til desse 4 klassikarane, kan me på førespurnad - tilby meir avanserte modellar for dei som ynskjer å gå vidare

mari: slipset du skal øve på har vi vel strengt tatt funnet :)
lotten: du ser jeg har linket opp til din eminente side. venter fortsatt i spenning på Vinterhaven!
røverdatter: på nettsida finner du flere fine illustrasjoner. godt julegavetips!

http://www.supercupen.com/slipskurs.htm

 
At 4:41 AM, Anonymous Anonymous said...

Takk for nettside-tips! Smart! :)

 
At 2:27 PM, Blogger lotten said...

Ja, det var veldig hyggelig linking! Takk!
Og føljetongen fortsetter snart;)

 

Post a Comment

<< Home