Monday, December 05, 2005

Hvordan er det mulig?


Jeg var en skikkelig Beverly Hills 90210-fan som ungdom. Og da mener jeg skikkelig. Fikk med meg de fleste av Steves feiltrinn, Kellys gutter, Donnas fromhetstanker, Brandons fremskritt, for ikke å snakke om Brendas følelsesutbrudd. Kelly var mitt absolutt forbilde, mens Dylan gikk av med seieren på kjekke-skalaen min. :) Det er ganske gøy å mimre over disse minnene. Disse faktisk gode minnene... Serien går i reprise nå. Og tanken slår meg; dette kan jeg. Faktisk kan. Replikkene sitter. Jeg kan huske scener, tøy og altså replikker. Hvordan er dette mulig?

Sier det noe om fjortisers årvåkenhet, seriens genialitet, eller rett og slett min egen ekstremitet?


Årets julegavetips til venninner: samledvd av alle sesongene :) klem a



11 Comments:

At 7:51 AM, Blogger Mac said...

må bare legge inn noen replikker:

Brenda til faren: Maybe I am not your little girl any more?
Jim: You`ll always be my little girl....

Herlig deilig?

 
At 7:52 AM, Blogger Mac said...

Enda en slager:

Donna til David: I have no intention sleeping with you, David.
David: Ever?

 
At 10:54 PM, Blogger alliene said...

Jeg er ikke stolt av det, men jeg har også en pretty good 90210-oversikt...

 
At 2:06 AM, Blogger Mari said...

Vi hadde bare nrk, så dette er en verden jeg har stått utenfor og sett inn på med et desperat ønske om å få lov til å ta del!

 
At 6:01 AM, Blogger Mac said...

Alliene: så gøy. da har vi masse å snakke om :) hvem var favoritten?

Mari: dette var trist å høre. du har gått glipp av en kulturskatt. vet hva du burde ønske deg til jul! aldri for sent..

klem a

 
At 6:23 AM, Blogger Mari said...

Jeg har heldigvis fått tatt igjen litt i "voksen" alder, men det blir nok aldri så magisk for meg dessverre.

Min virkelig STORE greie var Angela, den serien var virkelig med på å definere meg!

Angela: Why are you like this?
Jordan: Like how?
Angela: Like how you are!!!

 
At 6:41 AM, Blogger Mac said...

åhhh, jaaa, så den også jeg. Claire Danes, ikke sant? den var bare helt nydelig. og Jared Leto.. å nå ramler det inn.

har du forresten sett little women? der spiller ho også. den er bare helt nydelig!

hadde helt glemt denne serien jeg.

:) a

 
At 7:04 AM, Blogger Mari said...

Jeg har desperat lyst å få fatt i den på dvd, men det lar seg foreløpig ikke gjøre! Jared Leto, ja, som Jordan Catalano.... Sukk!

Little women er topp og Clare Danes er bare en av de nydeligste jeg vet. Ingen kan grine som henne på film!

m

 
At 10:25 AM, Blogger alliene said...

Kelly var selvsagt favoritten. Men - og dette kommer nok ikke som noen stor bombe - det var ikke jail bait Dylan som var min favoritt. Jeg var litt straightere, kan man si...

Søsteren min så My so called life (er ikke det den samme som Angela?) og jeg husker den kjempegodt. Veldig fin serie som jeg vurderer på dvd...

 
At 11:59 PM, Blogger Mari said...

HVis den bare hadde vært mulig å oppdrive på dvd. Tro meg, jeg har virkelig tynt internett til det ytterste i jakten på den!

m

 
At 1:23 PM, Anonymous Anonymous said...

Prøv e-bay. Jeg fikk alle de 19 episodene for kun 1 pund! + porte ble det totalt 218 kroner. Genialt:)

 

Post a Comment

<< Home