Thursday, October 13, 2005

Noe i mitt hår?

Du kan ikke hindre sorgens fugl i å fly over ditt hode, men du kan hindre den i å bygge rede i ditt hår.

Høres ut som en vis manns ord. Jeg tar opp tråden og fortsetter hans arbeid. Dette er nemlig en god litterær beskrivelse av mine tankers innhold for tiden; min masteroppgave. Den omhandler nettopp dette: Hvordan unngå at sorgens fugl bygger rede i ditt hår?

Med mer moderne ord; hvordan forebygge at akutt stressforstyrrelse utvikler seg til posttraumatisk stressyndrom for små barn utsatt for traumatiske opplevelser? Har du svaret? Gode tips? Litteratur? Råd til en oppgitt masterstudent?

Lykke til selv!

3 Comments:

At 5:53 AM, Blogger alliene said...

Vil bare si at du skriver en viktig oppgave! Jeg heier på deg!

 
At 9:14 AM, Blogger artemisia said...

Først tenkte jeg at det med fugl i håret var ment som et bilde av det å skrive selve masteroppgaven, for da kjente jeg meg veldig igjen...er kjempestresset og negativ for tiden når det gjelder MIN masteroppgave.
Men - så skjønte jeg at dette gjaldt småbarn. Og det har jeg ikke peiling på. Så dette kommentaret kunne vært helt bortkastet, hvis ikke jeg hadde benyttet anledning til å ønske deg lykke til, søster! Oppgaven høres spennende ut!

 
At 7:55 AM, Blogger Mac said...

takk! du kan absolutt ta utsagnet med fuglen også som et bilde på frustrasjon. herremin, åh lei man blir. sideantallet står liksom litt bom stille, og det er selve motivatoren min :)
lykke til med din!
a

 

Post a Comment

<< Home