Monday, December 19, 2005

Juletøy suger

Fy fela, jeg er lei av å finne juletøy. Hvis det er en tid på året man er stygg, er det i julen. Bleik, trøtt av innspurten og proppa med mat pressa ned i en for liten dingsbombs som så virkelig fin ut på utstillingsdokka. Men nei, liksom ikke samme svinsen over den når man står gussen å titter seg selv i speilet hjemme. Hva er dette?

Jeg har gått i meg selv. Ser at problemet kanskje ligger hos meg selv. I mine tidligere dager. Da jeg stolt kom opp til morsan nykledd og styla. Da hennes dom alltid var å legge hodet på skakke og med et lite smil si: Annemor, du kan da ikke gå sånn. Og på haue og ræva ned igjen. Sideskill og snillgutt-sveis (til tross for at mitt kjønn sier noe annet). Av med hotpants og alt som vitna om en oppdatert ungdom, og på med blondekragen.

Er det rart jeg har et vanskelig og forskrudd forholdt til juletøyet?

12 Comments:

At 1:13 PM, Blogger Randi C. said...

hehe...husker det der ja, hater julebilder, og skjønner ikke hvorfor alle familiebilder skal taes da. skulle vært ulovelig!!!

lykke te med valg av stæsj!

 
At 11:56 PM, Blogger Mari said...

Hva VAR det med de blondekragene???? Og BROSJE??? Nå skal det sies at jeg i den senere tid både titt og ofte smykker meg med en brosje, men i kombinasjon med blondekrage... Grøss!

 
At 11:57 PM, Blogger Mari said...

...og enig! Juletøy suger. Jeg puster letta ut over å endelig ha funnet meg ny svart penbukse...

m

 
At 12:00 AM, Blogger Mac said...

HVOR??????
Også jeg må finne meg en sort bukse. Skulle tro det burde være en lett sak, men nei.

Tar gjerne i mot tips!

skal ut i dag og kikke. holder dere oppdatert :)

hilsen blondekragen

 
At 1:18 AM, Blogger Mari said...

Jeg fant på Vero Moda på Karl Johan. Veldig enkel, helt grei og billig!

Lykke til, Anne! Takk for sist også forresten!

Klem M

 
At 2:02 AM, Blogger Mac said...

takk for tips. har enda ikke kommet meg ut:) men har stor tro på dagens juleshopping.

GOD JUL!

 
At 7:38 AM, Blogger alliene said...

Slapp av, AnneMa. Alt kler den smukke, vet du... ;)

 
At 3:23 PM, Anonymous Anonymous said...

Uff,jeg kjenner kvalmen brer seg... -Jeg har også hørt "du kan da ikke gå sånn" en del ganger i min pure ungdom.

Noen ganger var det riktig nok berettiget ja, men hvorfor kjoler som rakk til rett over ankelen med store, bestemor-gardin-mønstre, lakksko og BLONDEKRAGE???

 
At 6:27 PM, Blogger Mac said...

ja, jeg har også spurt meg selv HVORFOR. skal oppfordre morsan til selv å svare her, kan hende?

tror svaret blir sånn ca dette: du ser, det tøyet du velgte, annemor. ja, det var bare ikke helt bra. folk ville trodd du hadde blitt smågal.. ja, jeg bare måtte tre til..

noe i den duren. vi venter i spenning på morsan :)

til oppdatering: jeg har kjøpt meg bukse. to bukser! slik er det alltid med meg. hvert 10. år finner jeg noe, og da gjerne mer. så nå er konto skrapa.. igjen.

men GUTEN WEINNACHTEN!

 
At 12:25 AM, Anonymous Anonymous said...

Bra du fant deg bukse! Jeg vurderte en stund striesekk, men så fant jeg ut at vi har en rull med søplesekker her, så da slipper jeg å handle antrekk på felleskjøpet...

 
At 3:44 AM, Anonymous Anonymous said...

Det er tydeligvis en tid siden jeg var inne på bloggen din. Ante ikke at jeg ble mobbet på den måten.Er det sånn du vil ha det!! jeg kan godt ta igjen og fortelle alle som leser her om dine små og store barne - og ungdomstabber\ flauser. Og dem er det ikke få av. Hadde jeg ikke grepet inn ville du og søsteren din ha stilt på julegudstjenesten iført hot- pans og kort jakke. Riktignok var det et par pene legger og lår dere viste frem, men det så jo ut som om dere ikke hadde tøy på. Hotpansen var så kort at den ikke vistes under jakkekanten.Se det for deg: En vandrende jakke over to ben med silkestrømper på.Og et hode på toppen.
Nei, takke meg til blondebluser og søte skjørt.
Og hvis du ikke er glad i brosjer kan du levere tilbake den arvede som du fikk av meg til jul i fjor.
Håper jeg har sagt skikkelig fra nå slik at alle forstår hvilken fadese jeg reddet deg fra.Er det noen av vennene dine som ikke er enige med meg, så er det fordi de ikke kan se dette for seg eller at de er redde for dine repre- salier, Anne Ma.Hilsen en sliten og oppgitt mor. PS: Skal jeg avsløre flere traumatiske episoder?

 
At 2:13 PM, Blogger Mac said...

brosjen elsker jeg. blondekragen derimot har jeg utviklet allergi mot. så er enda ikke der at jeg kan takke deg for at du reddet meg fra ungdomstabber. anser det derimot som naturlig utvikling med store hinder innimellom. denne gangen: blondekragen!

:) a

 

Post a Comment

<< Home