Wednesday, October 26, 2005

I går snødde det


I går snødde det. Hvit vakker snø dalte ned og dekket hvert tre, hvert tak. Hos meg fremkaller dette glede. Glede over endring. Overganger. Funnet ut at jeg liker væroverganger. Av alle ting man kan like, liker jeg det.

Jeg liker også Oslo. Byen. Livet. Leiligheten. Huset. Gatene. Parkene. Så mye. I det siste har vi tatt mange kveldsturer. Her skjer så mye. Er så mye liv. Ikke på kveldsturene akkurat, men likevel ligger gatene der å vitner om at her lever mange. Om hverandre, side om side.

Og i går kom altså snøen og dekte dette til. Tomt for mennesker. For vi kommer oss ut så sent. Snøen dekker verden. Og i dag er det fotsporene i snøen som er vitne om liv som leves. Ved min side.

a

5 Comments:

At 9:43 AM, Anonymous Anonymous said...

Du kan få sagt du Anne:)
Takk for alle kveldsturene!

OKL

 
At 3:45 AM, Blogger alliene said...

Fin beskrivelse. Snø er dog vakrest like etter unnfangelsesøyeblikket, dansende fra hvit himmel, før det brutale møtet med bløt jord/asfalt. Eventuelt før det blir slapseføre.

Jeg skjønner din fascinasjon for Oslo, men det kan være andre byer (les én annen by) som er like fine å etablere seg i, sånn på sikt i hvert fall. Ikke glem det. Ok? :)

 
At 8:34 PM, Blogger maria bjørdal said...

hei søta - godt å se bilde fra oslo. godt høre stemmen din. snø får jeg neppe se før 22 des.

klem
m

 
At 6:13 AM, Blogger Mac said...

hei tilbake

alliene: jo da, blir nok en by lenger sør på langt sikt :) skal bare gjøre oss ferdig her inne.

maria: gleder meg til å se deg til jul. kan hende jeg allerede er dratt når du kommer. men blir nok nyttårsfeiring her inne, så da ses vi jo i noen dager! gleder meg til å høre om turen din i kveld til chinatown!

lykke til og vær forsiktig!

a

 
At 8:50 AM, Anonymous Anonymous said...

I går snødde det ikke..
Men flink til å skrive det er du!

a

 

Post a Comment

<< Home