Sunday, January 08, 2006

bomtur. pr tid: ubestemt verdi

lørdag bringer oss til marka. det er gode forhold og nydelig vær. skiene fører oss innover, oppover. ofte fort og noen ganger trått. på vei tilbake virker trea anderledes. og løypa ukjent. etter en kort pause kan vi slå fast: vi har gått feil.

og det er her vi i grunnen skiller lag. mens en velger å se på bomturer som selve turen, mener den andre at bomturer gir oss unødvendig dårlig tid og burde vært unngått. dette resulterer i at en vil videre, en vil snu. men vi følger skivettreglene. skiller ikke lag. går derimot videre med ulik lunte. til vi atter igjen er på spor. pjuh

i etterkant tenker jeg på slike bomturer. er de selve turen eller rett og slett noe man i det lengste skal unngå?
a

7 Comments:

At 10:48 AM, Blogger Randi C. said...

takk for i går gode venn!
snadder!!!!

 
At 12:27 AM, Anonymous Anonymous said...

jeg går ikke på tur for bomturenes skyld;)

OKL

 
At 3:56 AM, Anonymous Anonymous said...

Det er omveiene og sidesporene man tar som setter krydder på tilværelsen!!Det spørs bare hva man gjør ut av dem.
jeg fikk mye oppmerksomhet i bryllupet til Elisabeth da jeg la ut om reisen fra Kr.sand til oslo kvelden før. Like før Drammen måtte vi snu og reise tilbake igjen fordi jeg hadde glemt den lille bagatellen av en koffert.Det var et langt sidespor det!!

 
At 3:56 AM, Anonymous Anonymous said...

Det er omveiene og sidesporene man tar som setter krydder på tilværelsen!!Det spørs bare hva man gjør ut av dem.
jeg fikk mye oppmerksomhet i bryllupet til Elisabeth da jeg la ut om reisen fra Kr.sand til oslo kvelden før. Like før Drammen måtte vi snu og reise tilbake igjen fordi jeg hadde glemt den lille bagatellen av en koffert.Det var et langt sidespor det!!

 
At 3:57 AM, Anonymous Anonymous said...

Vil du ha den en gang til?

 
At 3:59 AM, Blogger Mari said...

Jeg syns stort sett livet består av bomturer, jeg! Ikke at det er noe negativt, men jeg går aldri den veien jeg i utgangspunktet trodde jeg skulle gå!

m

 
At 6:08 AM, Blogger Mac said...

du er bare råkul, mams! hahaha ja, bomtur kjenner vel du til etter den turen! etter din beskivelse om bomturers verdi ser jeg vel hvem jeg slekter på.. heidu!

OKL: nei, dersom du hadde gått for bomturens skyld, ville det jo slett ikke være en bomtur. du er inne på begrepets essens!

mari: må si meg litt enig med du. bomturer kommer. om man vil eller ei. derfor min idee at man faktisk må lære seg å like dem. og når det gjelder bomturer i marka, så tror jeg sannlig jeg gjør det :)

klem klem

 

Post a Comment

<< Home