Thursday, January 05, 2006

tok altså bare tre dager...

etter år med studier, slappe morgener, få tidskrav og fleksibilitet til tusen, har jeg altså innsett at tiden er her. fått meg jobb. så absolutt. det er overmåte deilig å vite at pengene som fra nå kommer inn på konto ikke har røde minustegn foran seg. derimot er de plusskroner. det å bidra med noe, gjøre noe for flere enn meg selv, gjøre noe viktig, ha betydning har stått på ønskelista lenge. derfor ble jeg litt slått i bakken da jeg trøtt og fæl tok på skjerfet og vottene i dag morges, og tenkte: det var jo rimelig digg å sitte foran pc`en i den grønne pysjbuksa og skrive på masteroppgaven...

3 dager varte det altså. før savnet om fortiden kom. hmmm...

da får vi bare glede oss til plusskronene kommer da. en god trøst det!

10 Comments:

At 12:45 PM, Blogger alliene said...

Hehe... det er ikke siste gang du har tenkt den tanken. Men - du blir vant til det! :)

Lykke til i ny jobb!

 
At 1:11 PM, Blogger lotten said...

Jøss, jobb allerede!
Gratulerer:)

 
At 12:32 AM, Blogger Mari said...

Kjenner følelsen, Anne! Jeg har ikke annet å si enn at arbeidslivet er oppskrytt. Det må da finnes en annen måte å få plusskroner inn på konto på??

m

 
At 12:55 AM, Blogger anette said...

Men d er jammen digg å jobbe og... Da har man jo faktisk FRI på fritida...og det er en lettelse, synes nå i allfall jeg ;)

Velkommen inn i arbeidslivet Annemor! Du kommer til å gjøre en glimrende jobb! ;)

 
At 1:31 AM, Blogger Mac said...

uff ja. får bare vende meg til det. så får vi se hvor det bærer..

snakket med lånekassehaiene. de er slue, ass. noen tips på hvordan holde dem i sjakk?

nei, får ta det ved rota. plusspengene er ikke kommet for å bli, forstår jeg...

men en kvast tulipaner har jeg i allefall råd til nå!

a

 
At 1:42 AM, Anonymous Anonymous said...

Morsomt! Det er utrolig hvordan gresset gror når man har trødd ut av hagen.

Hadde man bare klart å få den greia opp i sekk, så skulle jeg starte produksjon av rulleplen.

Torbjørn

 
At 1:46 AM, Anonymous Anonymous said...

... og lykke til med jobben.

Spør over lunchbordet en dag om det er noen som har blitt mugga i New Orleans.

T

 
At 5:16 AM, Blogger Mac said...

mugga i New Orleans? trenger et tips her...

 
At 9:50 AM, Blogger Mac said...

helg er blitt helg. helt helg. fantastisk. det er jo gleder ved dette såkalte arbeidslivet, da...

god helg til alle og enhver!

klem a

 
At 4:05 AM, Anonymous Anonymous said...

Trøst deg med at om 20 - 25 år, så er du så indoktrinert at du ikke vet hva du skal finne på i fritiden.
Å leve = å jobbe
Men skulle du ha noe tid og overskudd til overs finner du alltids et rom å rydde!!
That`s life.

 

Post a Comment

<< Home