Monday, October 31, 2005

Forfengelig, jeg?

Anser meg ikke som videre forfengelig. Helt fra jeg var liten har jeg sett tydelig tegn på dette. Det var meg som satt med canadaskjorta da de andre for lengst hadde fått rosa gensre med trykk av seilbåt på. Det var meg som måtte bli over 25 år for å få hull i ørene. Det er meg som oftest foretrekker hvit singlet og lave sko. Jeg anser meg altså ikke for å være videre forfengelig.

Men tanken har vridd seg litt hos meg. For; utrolig mange ting jeg bruker om morgenen mens jeg enda er på badet. Veldig mange ting. La meg se:

Shampoo, balsam, såpe, ansiktssåpe, shaveskum, deo, parfyme, ansiktskrem, håndkrem, krem til leggene etter shaven, spraybalsam til håret, litt sånn greas til håret, og en dæsj hårspray, litt pudder, øyenskygge, kajal og maskara, litt rusj kan hende, alltid lebepomade og tilslutt tannkrem.

Med andre ord: 20 ting brukes omtrent daglig hver morgen. Bør jeg være forsiktig med å bruke ord som lite forfengelig i fremtiden? Eller se det på denne måten: hvor mange produkter bruker du som ser på deg selv som forfengelig hver morgen?

a

12 Comments:

At 6:56 AM, Blogger anette said...

Du er i allfall mer forfengelig enn meg! "Krem til leggene etter shaven"??"Spraybalsam til håret"?? Hva er rusj? jeg bruker rouge ;)

 
At 7:33 AM, Blogger Mac said...

:) mente rouge... og ja, krem til leggene betyr bare en vanlig krem. men spraybalsam er en hit. spray og vips, ingen floker. kan anbefales.

a

 
At 1:20 PM, Blogger alliene said...

Shaveskum hver morgen?! Imponerende! Jeg tør ikke telle en gang... OK da. 1 noe i håret, 2 rensegelé til ansiktet, 3 toner til ansiktet, 4 serum(!!!!) til ansiktet, 5 dagkrem, 6 foundation/pudder, 7 YSL concealer, 8 kajal, 9 mascara, 10. solpudder, 11 leppestift/leppepomade. Jøss! Oi - glemte såpe - 12 da. Og parfyme. 13.

Forfengelig på bakgrunn av denne lille undersøkelsen? Jeg personlig anser sminke som en kjærkommen mestringsstrategi for de av oss som ikke er født med porselenshud, naturlig fresh lød i kinnene, og sorte dådyrvipper.

 
At 1:22 PM, Blogger alliene said...

Men ja - jeg er nok ganske forfengelig. Selv om du slår meg på produktantall. :) (Så mye for den teorien, liksom!)

 
At 2:40 PM, Blogger Mac said...

:)

skal kanskje ikke skryte på meg shaving hver eneste dag da.

og ellers vet jeg ikke om undersøkelse er rette ordet, men derimot en liten oppvekker.

i alle fall for meg!

a

 
At 9:48 PM, Blogger maria bjørdal said...

voksing er en hit - billig her. ja jeg blir litt mer jålete i cali - pedikyr er så billig...osv. men jeg har aldri nappet øyenbrynene og det skiller meg fra jentene her... hehe

uff jeg er vel ganske forfengelig:)

 
At 12:39 AM, Blogger Mac said...

kan se det for meg, m :)
og ja, er vel forfengelig jeg også. forstår jo det. har jo heller ikke canadaskjorta lengre, så det sier jo sitt.

voks i vei

dersom det blir tur i mai :) så tar vi en tur på skjønnhetssalong med litt spa, voks og pedikyr. gled meg!!

a

 
At 2:02 AM, Blogger Mac said...

Fy fela
Akkurat funnet ut at min kjære bruker akkurat 3 produkter hver morgen. Såpe, tannkrem, deo. Dette gjør at han trenger akkurat 8,5 min på badet, mot mine 30 min.
Fy fela

Jeg sier det bare.
Ikke rart vi jenter lever lengre. Vi har jo så mye å ta igjen etter tapt tid på badet...

a

 
At 2:28 AM, Blogger alliene said...

Jeg bruker da deo og tannkrem også... 15 da.

 
At 3:01 AM, Blogger Mac said...

godt å høre
:)

a

 
At 7:02 AM, Anonymous Anonymous said...

morro anne...litt forfengelig bare? hehe...vet ikke helt om jeg vil ramse opp alt...det er jo ikke så mye..men siden alle andre har gjort det... ;)
1: såpe (vasker ikke håret hver dag så kan da ikke sette opp shampooog balsam), 2.deo, 3.mascara, 4.ansiktskrem, 5.øyeskygge(innimellom, ikke shaver jeg hver dag..mer annenhver;) hmm...ble ikke så mye detta...ansiktsvask da...sånn når jeg husker det ;) nei ush..detta ble dårlig..nesten som jeg ikke gidder å sende det..for nå babler jeg bare også..yeye...bra side da! klem Karo ;)

 
At 12:00 PM, Blogger Mac said...

du er bare kul du, K.

a

 

Post a Comment

<< Home