Monday, January 09, 2006

Takk til deg, Røverdatter


Som Røverdatter sier så bra: Det sies at tålmodighet er en dyd, men neimen om jeg vet om jeg er enig. Hvorfor skal akkurat tålmodighet være en "(moralsk) verdifull egenskap"? Er det så himla moralsk å være tålmodig?

For en utålmodig sjel var dette god lesning. Hvorfor må man unnskylde seg for å ville gå fort, snike forbi slentrerne, løpe når man kan gå? Vi burde verdsette oss utålmodige mer. Det skal bli mitt nye mantra. Ja til bra, nei til dumt. Frem med de utålmodige!

Klem a

4 Comments:

At 11:16 AM, Anonymous Anonymous said...

"Ja til bra, nei til dumt" er vel det beste mantraet i manns minne vil jeg påstå! Takk til deg også!

 
At 2:44 AM, Blogger Mari said...

jeg digger at "Ja til bra, nei til dumt" har blitt et nytt mantra!

 
At 1:45 PM, Blogger Mac said...

Heia Inger Hagerup!! Heia heia heia! endelig en som heier på oss med lite tålmod.

hva med de utålmodiges dag?

da kan alle sent-gåere og jeg-bruker-likegodt-tolv-minutter-på-å-finne-lommeboka-folk holde seg hjemme :)

a

 
At 2:40 AM, Blogger Mac said...

uavhengi av tro er det min oppfatning at tålmodets grense for min del er sprengt. nu er det dags for hast der man selv føler for.

til våren kan jeg atter sette meg på benken i parken og lese la langsomheten leve av Owe Wikström...

 

Post a Comment

<< Home