Tuesday, January 17, 2006

Jeg er deg tro, min kjære


Du kom inn i mitt liv for lenge siden. Like etter konfirmasjonene min gikk jeg med lommene full av penger til butikken og kjøpte deg. Du var så stor og fin! I dag finnes du ikke lengre i butikkene. Ei heller på lager, for den saks skyld.

Dine etterkommere er mindre enn halvparten av deg. De er små, lekre og har ikke lenger dobbel kassettspiller. Men det har du. Mange ler av deg. Min kjære vil bytte deg ut. Noen spør hva du er. Men jeg er deg tro, min kjære. Du har holdt en mannsalder. Da skipper man deg ikke bare pga ditt utseende. Du funker jo som heia. Så ikke bekymr deg, du er kommet for å bli. Den dagen du takker for deg, skal jeg sørgmodig ta mitt farvel. Men det kan drøye enda 12 år...

a

25 Comments:

At 5:37 AM, Anonymous Anonymous said...

Hei Anne! Så vittig - jeg hadde akkurat det samme "anlegget"!Kjøpt på Obowatt etter konfirmasjonen, må være et kristiansandsfenomen... Og var også kjempefornøyd helt til Pål kom med sitt gedigne anlegg og sa at mitt var for dårlig. Nå har mamma og pappa mitt gamle stereoanlegg på hytta, klarte til og med å selge det til dem:) Jada! Ha en fin dag videre du, gleder meg til å se deg hos Eirin til fredag!klem fra Randi

 
At 5:39 AM, Blogger Mac said...

Åh, så kos, Randi, at du også kommer. Gleder meg! Men liker svært dårlig at du gav under for presset :)

Mitt står i stua, og her blir det stående. Tar opp en vegg, men la gå...

klem a

 
At 6:45 AM, Anonymous Anonymous said...

Det anlegget forsvinner fra stua under ditt kristiansandsopphold denne uka;)

du vet hvem:)

 
At 10:44 AM, Anonymous Anonymous said...

oi oi oi....hvem tror du legger ut trusler her?? hmm....men det kan du bare å glemme å gjøre..det anlegget skal bli stående i stua...bare spør anne... ;p uansett...får jeg tak i nøkkel, nøler jeg ikke på å låse meg inn..for å evt stoppe noe som ikke skal skje...det anlegget BLIR! :D

 
At 12:05 PM, Blogger Mac said...

takk karo for støtte. det anlegget blir!

nåde den som måtte finne på å så mye som flytte det, om enn bare noen cm!

anlegget blir!

 
At 2:46 AM, Blogger anette said...

Jeg har også fortsatt mitt gode gamle konf-anlegg! Husker første gang jeg skulle prøve det, ny (fet!) plate med Hanne Boel...(av alle damer på denne jord!)... skjønte ikke hvorfor det ikke funka, helt til jeg innså at jeg like godt hadde lagt i to cd-plater..:) Men d funker fortsatt mitt og - og skal aldri på dynga det heller!

Støtter deg!

-jenta i stormen-

 
At 2:59 AM, Blogger Mac said...

mia: haha du aner baktanker her?

anette: herlighet, hanne boel. det er bare konge! ho hadde jeg helt glemt! hahahha

jeg kjøpte grease som min aller første cd. den var innkjøpt allerede før anlegget :)

ivrige jenter med kviser, hjemmeperm og oppbretta bukser :)

 
At 4:25 AM, Blogger Mari said...

Min første cd var soundtracket til Bodyguard, jeg bare nevner det...

m

 
At 7:38 AM, Anonymous Anonymous said...

P.g.a plassmangel måtte "anlegget" mitt vike for en mindre løsning nå i sommer. Til min mors store fortvilelse ble det plassert i hennes kjellerbod. Hun vil at jeg skal kaste det, men jeg nekter! :)

Min første cd-singel var (skrekk og gru) "Would I Lie To You Baby" med Charles & Eddie...

 
At 5:05 AM, Blogger Arnt Johan said...

Har stor respekt for denna trofastheten. Men e annlegget viktigare enn musikken du ska ha glede av?

Inpirerande at folk liste opp sin første cd. Blei heilt satt ut når eg kom på ka som va mine første. Dagen eg kjøpte mitt panasonic konf anlegg, så kjøpte eg Gary Moore og Reidar Larsen. Hihi..

 
At 5:17 AM, Blogger Elling said...

Jeg debuterte på platemarkedet med to singler: Lionel Richie og Eddie Murphy. Snakkes i baren, sier jeg bare.

Dessverre var ikke dette like hyggelig lesning for deg, som for meg, Arnt. Jeg kjente skjegget slutte å vokse, og tissen skrumpe. Min manndom blir prøvet.

Jeg ser nemlig av beretningene her, kombinert med ditt feinschmeckeranlegg, at det tydeligvis skal være en guttegreie å pushe på for fett anlegg.

Men selv lever jeg stadig på min kones tenåringsanlegg, som er av samme kaliber som det som her er avbildet. Bør jeg skamme meg?

 
At 5:20 AM, Blogger Arnt Johan said...

Nå har me vel alle våre feminine sider og dei kjem til uttrykk på ulikt vis.. Det er ikkje noko å skamme seg over kompis. Bare lytt til plastikksonyen dokkas du.

 
At 6:32 AM, Blogger Mari said...

ha ha ha!! Dere er bra skjønne, gutter!!!

Jeg har i den senere tid henta fram både Gary Moore og Lionel Richie, mye fint! Var utrolig forelska i tensing-gitaristen som kunne introen på "Still got the blues" på gitar...

m

 
At 12:15 PM, Blogger Mac said...

dette er bra morsomt!

 
At 1:24 PM, Blogger Elling said...

auh..åhh..uhh...å bli kalt skjønn var akkurat det manndommen min trengte i lys av den diskusjonen. Snakk om å få spiker'n i kista,gitt.

 
At 5:05 AM, Blogger Arnt Johan said...

Still got the blues Elling?
Lionel Richie dro jo mange damer sikkert... For å trøsta deg litt så kjøpte eg boys to men eingang i tiden...

 
At 6:08 AM, Blogger Elling said...

Nei, bluesen er over. Dette er jo et velkjent tema. I likhet med det meste annet jeg foretok meg i mine første 20 leveår drog heller ikke Lionel noe særlig med damer. Men kanskje han hadde gjort det nå? Der i mot husker jeg at jeg hadde noen hit's i barnehagealder, som VIRKELIG dro damer. Og den største av dem alle var: Romeo av Ketil Stokkan, fremført av meg selv. Innøvd med god hjelp av et kjært og trofast plastikkanlegg.

 
At 7:13 AM, Blogger Mac said...

romeo, romeo, gudene skal vite at du aldri når det, romeo, romeo, prøv å ta det med ro, romeo...

det var min versjon da jeg brukte den i opptredner :)

 
At 6:33 AM, Blogger Arnt Johan said...

HaHaha.. eg gjorde stor suksess med "Svake menneske". Den med Janniche.. Eg va god på den lyse tonen på slutten av kvar setning: Å du du røykÆR! å du du drikkÆR!

 
At 7:19 AM, Blogger Elling said...

Tenk hvor kule vi kunne vært om vi var små nå. Tenk å inntatt scenen i barnehagen med "kontroll på continenet".

 
At 7:39 AM, Anonymous Anonymous said...

Det er ikke så lenge siden (1-2 år) jeg kjøpte en samleplate med den sagnomsuste Lionel. Er det liksom "ute" det?

 
At 7:56 AM, Blogger Elling said...

"I'm easy, ah ah ah ah, I'm easy like sunday mornin' yeaaaahhyeahhh." En sånn låt kan vel ikke gå av moten?

 
At 8:10 AM, Blogger Mac said...

"ut" er vel heller ordet for mitt stereoanlegg. men når begynte vi å bry oss om hva som er "ut"?

har i dag gått å nynnet på: we don`t need no education, we don`t need.... hey, teacher, leave us kids alone...

 
At 8:30 AM, Blogger Randi C. said...

you `re once, twice, three times a lady. and I looove you...

lionel er aldri ut!!!!!!!!!

 
At 3:03 PM, Anonymous Anonymous said...

"You are my destiny, you are my one and only..."

AnneMa: Pink Floyd var/er/blir da aldri ut!

Randi: Etter det jeg har lest i bloggen din, er du minst three times a lady! God bedring! :)

 

Post a Comment

<< Home