Friday, April 28, 2006

det er helg, det er helg, det er helg

- og alle hjerter gleder seg.. i allefall mitt. tid for ettertanke. uka som var, bø på en aldri så liten tur til nord, nærmere sagt alta. turen har gitt meg innsikt. jeg elsker å reise, jeg gjør det. men jeg liker ikke selve reisen. fly er ikke min greie. jeg vil bare frem, jeg. ellers syntes jeg nord var bra. selv om jeg er litt redd for disse barka folka. de har liksom levd litt mer, ser det ut som. nå har jeg ingen vane med å komme opp i slagsmål, men jeg er redd jeg hadde tapt mot de fleste i nord. så jeg oppførte meg så fint jeg kunne.

uken som kommer tar meg til harstad. denne gangen for 4 dager, så her skal også joggeskoene medbringes. jeg skal bruke sånn trillekoffert. jeg fikk den til jul. men den er enda ubrukt. så det blir rett og slett koffertens jomfrutur. i harstad bor det faktisk et menneske som jeg en gang drev og skrev brev til. en brevvenn. men jeg husker at jeg ikke hadde lyst til å skrive mer med henne da jeg fikk bilde av henne. hun var ikke slik jeg så for meg. jeg er ikke stolt av det, men jeg har forsonet meg med min egen utseenede-fokusering på 90tallet. jeg er redd jeg har det i meg enda. det jobbes med. lover.

men altså, i dag er det helg. og selv om jeg er dritatrøtt i dag merker jeg at følelsen av helg spriter meg opp. i dag skal meg og tv`en kose meg. sambo er dratt og jeg har bestemt meg for en rolig men koselig date med tv`en. intet kjas, intet sminke, intet hjelp-jeg-har-ikke-noe-å-gå-med, intet forventninger, bare meg.

men først ville jeg bare ønske all verdens god helg til deg!

4 Comments:

At 7:36 AM, Blogger Elling said...

Amen. Tror det er ca et drøyt år siden jeg for alvor ble satt fri fra det sosiale presset man lett føler man fanges inn i i byen av at i helga bare MÅ det skje noe, og i stedet fant hvile i at det var greit å sitte hjemme alene også. Det skjer jo nok uansett. Så når Hildegunn har jobbehelg skal det nå ganske gode beveggrunner til for å få meg ut en fredagskveld - evt. invitere andre inn:)

 
At 2:27 AM, Blogger Mac said...

:) en selvvalgt fredagskveld i heimen purr alene, kan være som en uventa gave. men samtidig innser jeg jo at det kommer med årene, som de sier.

men jeg kan melde om en deilig fredagsdate med både skavlan og idol. faktisk var kjemien så god at jeg kom meg sent i seng..

 
At 5:34 AM, Anonymous Anonymous said...

hei venn. håper fredagen ble en god kveld. du er kul. som erlend sa når jeg leste denne bloggsida; anne er jo ei vannvittig kreativ dame! det er jeg helt enig i.
men alenefredagskvelder er faktisk ikke så galt. godt å bare kose seg med tv`en eller ei bok. jeg fikk faktisk lest litt pensum til eksamen som kommer på torsdag...

ha en god søndag og 1.mai!!
klem eirin

 
At 12:37 AM, Blogger Mac said...

nu er trillekofferten pakket :)

og e: du er god, du! lykke til på eksamen til torsdag. tenker på deg!

og til dere andre: hei!

 

Post a Comment

<< Home