Tuesday, April 18, 2006

ikke ante hun..

ikke ante hun at det ikke var slik over alt
hun hadde så naivt trodd det
gått ut fra det
forventet det
men nå forstått at det var langt fra sant
langt fra oppnålig til og med
og det gruet
arget
og fortvilet henne
samtidig som hun for første gang følte at det var ekte
langt fra pent
men ekte
denne innsikten førte også til en annen forståelse av lykke
hun forstår at hun ikke lengre kan tro den er koblet til det store huset
eller den fine bilen
ei heller til reisene hun drømmer så lenge om
tvert i mot virket det som
håpet som skinner i øynene og gleden som fester seg i smilet
kommer fra annet sted
fra nærheten
i hjerte

5 Comments:

At 2:13 PM, Blogger Randi C. said...

så utrolig godt å lese, anne!!!!

 
At 3:51 AM, Blogger Mac said...

litt inspirert av diverse kongohistorier, filmen hotel Rwanda som jeg nettopp så, og jobben som har sterkt fokus på urettferdigheten.

men funnet ut jeg må skille tydeligere mellom materialisme/velstand og lykke

 
At 6:44 AM, Blogger anette said...

Du er så sykt god til å skrive! Når kommer boka?

 
At 8:43 AM, Blogger maria bjørdal said...

hm... anne - fantastisk lesning. hotel rwanda er dynamitt. så den med menigheten min her for et par måneder siden.

gleder meg til å gå sammen med deg igjen:)

 
At 1:22 AM, Blogger Mac said...

ja, fikk tankenen mine i gang... og det triste er.. at man ikke kan si at det er historie. det skjer.. og hva gjør resten av verden?

 

Post a Comment

<< Home