Wednesday, May 24, 2006

Prikken på kartet heter Grong

Ja, trillekofferten tok meg denne gangen til Grong. Jeg visste ikke hvor det var, før jeg fant en liten prikk på norgeskartet. Dit skal jeg. Hm..

Og altså, med en frikveld i Grong kunne det vært fint å funnet på noe. Hva gjør man i Grong? Kino er alltid populært, og den kjekke internetten forteller meg at joda, Grong samfunnshus viser kino. Høres bra ut.

Men i det jeg får kontakt med lokalmannen møter jeg disse ordene: Åh jo, vi har da kino her i Grong. Men du ser det at den er kun åpen fra oktober til mars, den.

Jeg har altså lært litt av hvert av turen:
Først av alt har jeg lært Grong å kjenne. Fint-fint sted hvor Vertshuset er stedets samlingssted og mekka for laksefiskerne. For det andre, har jeg lært at det å være nordmann slett ikke er å stå i kø utenfor Saga kino på Vika.

12 Comments:

At 3:01 AM, Blogger Arnt Johan said...

Kjenne at eg e litt nysgjerrig på ka som brakte deg te Grong. Va det jobboppdrag? Va det ferie alene (retreat)? Va det kurs? va du kursholder/foredragsholder? Slektsstevne? Konfirmasjon? Bryllupp? You name it! Ellers veldig sympatisk beskrivelde av distriktsnorge. Takk!

 
At 4:57 AM, Blogger Mac said...

Sku gjerne sagt det var retreat. Eller slektsstevne. Men nei, var nok i regi jobb. Ut på skoler og møte elevene. Og man merker at stedet er lite, når man kjenner igjen alle ungdommene på kvelden :)

Distriktsnorge skal man ikke kimse av. Jeg er redd jeg kunne blitt gal, men bortsett fra det må det være deilig :)

 
At 8:06 AM, Blogger Randi C. said...

men hvor i all verden ligger Grong? nord? sør? midt inni ett eller anna sted??

gleder meg til lørdag by the way! blir koselig å se deg!

 
At 5:25 AM, Blogger Home And Away Crew said...

Grong!! Det er jo i Nord-Trøndelag. Noen timer fra Verdal, der vi har kino som er åpen hele året. På vinteren er det stort alpinsenter i Grong som trekker turister fra hele midtnorge. Og svenskekongen fisker visst der :)

 
At 7:48 AM, Blogger Elling said...

MEn hva slags jobb er det som gjør at du må rundt og treffe elever?

 
At 7:04 PM, Blogger ingunn said...

hei Anne, lenge siden sist, du.
Må si du skriver veldig bra! Hva driver du med for tiden,ja bortsett fra å skaffe deg kontaktlinser og å reise til Grong, da?
Jeg bor i uniten for tiden. Timene i engelskklassen vi hadde sammen kom godt med!
Hilsen Ingunn Mercer(hette Olsson til etternavn helt til 7. januar i år)

 
At 12:25 AM, Blogger Mac said...

takk for forklaringen, lena. en bedre beskrivelse enn min som går slik: randi, det er ca 2 timer oppover fra trondhjem :)

jobben min er av slagen gjør som du vil, så lenge du finner noen som vil betale for det... og det er altså utfordringen også. jeg er i vurderingsfase om frihetens gull eller usikkerhetens vrede er størst. med andre ord kan jeg kalles konsulent.

Ingunn: hei der. og ja, da kan jeg forstå at engelsktimenes kunnskap har kommet godt med! så utrolig gøy å lese bloggen din. hvordan er det å bo i united? og blir dere boende over der? fortell fortell :)

ellers går igjen mine tanker til distriksnorge. fordel: du bli kjent med bygda på en-to-tre. ulempe: du har ingen flere å bli kjent med etter en-to-tre...

 
At 3:43 AM, Blogger Elling said...

Hm..men har ikke konsulenter gjerne kompetanse på noe spes? Eller retter seg inn mot noe spes? Eller tolker jeg deg dithen at du bare reiser til f.eks. Grong og hører om du kan være til nytte på noe hvis?
Hva er det du konsulterer, Annema?

 
At 3:52 AM, Blogger Mac said...

pedagogikk, duke

 
At 6:44 AM, Blogger ingunn said...

Å bo i United er helt topp på mange måter. Og på andre måter ikke. Digg med shopping her! og å kjøre på Interstate highway'ene, og spise ute i hytt og pine. Men det er langt unna hjemme, og det tar på noen ganger. Jeg begynner å bli passe lei av fastfood, reality-tv -programmene her, og butikkekspeditørene som omtrent fotfølger deg rundt i butikken og spør "how are you doing, can I help you with anything" omtrent annenhvert minutt... De higer vel etter salg, men det får da være måte på.
Jeg skal bo her i noen år, det er ikke bestemt ennå når vi kommer tilbake til Norge, men vi har sagt sånn ca 3-5 år, så får vi vurdere det igjen da.

 
At 11:58 AM, Anonymous Anonymous said...

Duke er veldig nysgjerrig....

 
At 2:43 AM, Blogger Mac said...

ingunn: nyt shopping, språket og hverdagen som nygift! norge er her jo når dere kommer tilbake :)

ellers vil jeg bare si at nysgjærrighet nærer kunnskap. selv var jeg et av de barna som: hvofor, pappa? ja men, hvorfor det?

 

Post a Comment

<< Home